Dziesięciu artystów nadchodzącego sezonu zostanie podzielonych na 5 artystycznych par: światowej sławy fotografa i równie znanego artystę cyfrowego.
Sukces międzynarodowej kampanii TEN, która po dwóch udanych sezonach, w 2013 roku odnotowała ponad 1 000 000 unikalnych użytkowników na całym świecie sprawił, że w kolejnej odsłonie, po raz pierwszy, zobaczymy artystów cyfrowych i fotografów. Wspólnie stworzą oni niepowtarzalny, artystyczny projekt, który eksploruje ich wizję przyszłości, i zostanie udostępniony za darmo, dzieląc się techniką i plikami źródłowymi tak, aby każdy mógł się od nich uczyć.
Oddając hołd procesowi twórczemu
Kampania TEN promuje sztukę cyfrową na scenie międzynarodowej, służy dzieleniu się twórczymi technikami profesjonalistów z każdym, kto chce się uczyć. Jest to główny motor kampanii. Pierwszy i drugi sezon koncentrowały się wyłącznie na artystach cyfrowych, ale w nadchodzącej edycji kampania ma na celu oddanie hołdu społeczności artystycznej, uznając zasadniczą rolę fotografa, jako fundament procesu projektowania graficznego. – Nie tylko fotograf jest istotną częścią procesu twórczego, jest on/ona również punktem, w którym zaczyna się nasz sukces. Dlatego chcemy ich uhonorować, dzięki nowemu i ekscytującemu sezonowi Kolekcji TEN, który będzie się skupiać na dzieleniu się umiejętnościami oraz na kreatywnych profesjach – wyjaśnia prezes Fotolia LLC, Oleg Tscheltzoff. Gdy osiągnęliśmy ponad 1 milion użytkowników w zeszłym roku i ponad 300 000 pobrań oryginalnych plików .PSD stworzonych przez jednych z najlepszych projektantów na świecie, teraz chcemy przenieść TEN na kolejny poziom i zgromadzić to, co nierozerwalnie łączy się ze sobą: fotografów i grafików.
10 artystów, ponad 10 miesięcy, w służbie twórczej edukacji
W ciągu 10 miesięcy, trzeci sezon przyniesie ze sobą dwóch nowych artystów co drugi miesiąc – pięciu fotografów o międzynarodowej renomie i pięciu światowej klasy artystów grafików – którzy stworzą projekt z dziedziny digital art, przedstawiający ich wizję przyszłości. Artyści ci, nie znając się nawzajem, ani też nie pracując ze sobą wcześniej, spotkają się, aby dzielić artystyczny know-how, który początkowo przyniósł im międzynarodowy rozgłos. Wspólnie stworzą projekt, którym podzielą się z międzynarodową społecznością TEN.
W marcu, maju, lipcu, wrześniu i listopadzie artyści udostępnią kompletny plik .PSD ze wszystkimi warstwami, filtrami, miarami i ustawieniami aparatu, jak również zdjęciami z serwisu Fotolia. Będą one dostępne do pobrania za darmo przez 24 godziny 10. dnia danego miesiąca na stronie www.tenbyfotolia.com. Dodatkowo, za darmo udostępniane będą również 3 zdjęcia wykonane podczas sesji, w późniejszym terminie będzie je można także zakupić w banku zdjęć Fotolia.
W celu lepszego zrozumienia twórczych etapów pracy, każdemu projektowi towarzyszyć będzie wideo making-of, gdzie pokazani będą artyści, ich sposób myślenia i metody pracy, od opracowania koncepcji, przez sesję zdjęciową, a następnie edycję zdjęć i etapy projektowania.
Międzynarodowa kampania z prestiżowymi partnerami
Aby wzmocnić nową edycję kampanii, bank zdjęć Fotolia rozpoczął międzynarodowe działania promocyjne z silną obecnością w internecie oraz w mediach społecznościowych. Fani kampanii mogą rejestrować się od 24 lutego na www.tenbyfotolia.com, aby – za pomocą newslettera, który dociera do ponad 40 000 osób – otrzymywać powiadomienia, gdy pliki będą dostępne do pobrania. Ponadto, fani serwisu Fotolia na Facebooku będą mieć dodatkowe 24 h, aby pobrać plik .PSD za darmo.
Fotolia ponownie będzie współpracować z kreatywnymi kolektywami Gang Corporate i WTF, a także prestiżowymi partnerami medialnymi i wiodącymi w branży graficznej graczami, jak Adobe i Wacom.
Konkurs 3. Sezonu Kolekcji TEN – promowanie nowych talentów
Co drugi miesiąc, Kolekcja TEN będzie udostępniać prace stworzone w kreatywnych parach, które będą dostępne do pobrania w ciągu 24 godzin. Po zakończeniu kampanii, za pośrednictwem Facebooka i www.tenbyfotolia.com zostanie ogłoszony międzynarodowy konkurs dla fotografów i projektantów na całym świecie. Profesjonaliści i amatorzy będą mieć możliwość wyzwania oryginalnych artystów, zgłaszając swoje interpretacje ich projektów. W przypadku fotografów zadanie będzie polegać na jak najlepszej reprodukcji najlepszego zdjęcia wykorzystanego podczas kręcenia wideo making-of.
Zwycięzcy otrzymają wiele cennych nagród.
Ta jedyna w swoim rodzaju inicjatywa banku zdjęć Fotolia jest tylko jednym z przykładów na to, jak firma aktywnie angażuje się w promocję nowych talentów z całego świata.